וחוזר חלילה

לפני כמה ימים הג'ינג'י התחיל שוב להתלונן שהוא לא רואה טוב, בעין הבריאה הפעם.

הזכרתי לו שהרופא אמר שיש לו התחלת קטרקט בעין הזאת וזו בטח הסיבה, אבל הוא לא נרגע והמשיך להיות עצבני ומודאג ונעלב מאוד כשאמרתי לו שאי אפשר לרוץ למיון על כל שטות.

עלי להודות בבושת פנים שהוא צדק ואני טעיתי, והגבתי באטימות ובחוסר רגישות. למרבה המזל הוא התעלם ממני, הלך לרופא עיניים ששלח אותו בדחיפות למיון כי מתברר שיש לו שוב הפרדות רשתית, הפעם בעין השניה, הבריאה לכאורה. ואם לא די בכך גם עם אימא שלו יש בעיות רפואיות והיא אפילו אושפזה בבית חולים לכמה ימים בגלל ירידה דרסטית בהמוגלובין וכל זה בהתחלת האביב – העונה הלחוצה ביותר אצל דבוראים.

מרגישה אשמה מאוד התנדבתי ללכת עם אימא שלו לבדיקות אצל הרופא בזמן שהוא נסע לטפל בכוורות שלו ומשם נסע לבדיקה אצל הרופאה שלו, זו שמומחית ברשתיות, והוחלט שביום ראשון בבוקר הוא הולך לניתוח. רצה הגורל ובדיוק ביום הזה אני מתחילה סוף סוף פזיותרפיה במכון הפזיותרפיה של קופ"ח.

מה אפשר לעשות? אני לא מסוגלת להיות בשתי מקומות בבת אחת ולמרות שג'ינג'י טוען שלא צריך ובאמת חבל שאפסיד והוא ייסתדר לבד אני לא יכולה לתת לו ללכת לניתוח בלי שאפרד ממנו קודם ואחר כך אמתין לו שיצא מחדר ההתאוששות ויגיע למחלקה ואשמור עליו עד שיתאושש לגמרי. ביטלתי את התור לפזיותרפיה ואני אשהה איתו כל זמן שירשו לי. בסוף השבוע לפני הניתוח הוא מתרוצץ וטורח ומנסה לסגור כמה שיותר עניינים כי אנחנו יודעים שאחרי הניתוח ידרשו ממנו לשכב בבית איזה חודש ואסור יהיה לו להסתובב. הוא יאלץ לוותר על הסמסטר הזה באוניברסיטה (הוא שומע חופשי בחוג לארכיאולוגיה) והכוורות יוזנחו ואני אצטרך להתמודד לבד עם מרכז המבקרים.

לא פשוט בכלל עצוב אני מקווה שהגב שלי שמגיב רע מאוד ללחצים נפשיים יחזיק מעמד. מזל שיש לנו ידיד שעוזר בכל פעם שיש לחץ ועומס. מקווה שנעבור בשלום את התקופה הזו.

38 תגובות בנושא “וחוזר חלילה

  1. אוי לא נחמד בכלל.ראשית שגינג’י יעבור את הניתוח בקלות,שנית אני מקווה שהתור הבא לפייו לא יהיה רחוק מידי ושתשתלטי על הענינים שנו משאיר לך  בלי כאבי גב.

    אהבתי

  2. אוי בריאות שלמה לג’ינג’י, איזה סיוט שזה קורה לו עכשיו בעין השניה!!! מבינה את רגשות האשם שלך אבל איך יכולת לדעת או אפילו לדמיין שזה המצב? יבל שאת נאלצת לוותר על התור לפיזיו אבל בהחלט מזדהה עם הצורך שלך להיות שם איתו ובשבילו בניתוח ולאחריו. החבר שלכם עוזר עם הכוורות? טוב שיש חבר טוב, באמת זה לא מובן מאליו. הסיפור שלכם מזכיר לי שכאשר יש עסק שמבוסס על איש אחד, כל תקלה בבריאות או אחרת משפיעה!! לך אני מאחלת הפרדה מוחלטת בין הרגש והלחץ לבין הגב! שולחת אור, ריפוי ואהבה רבה

    אהבתי

    1. כן, זו באמת בעיה של עסק שמבוסס רק על בן אדם אחד ומזל שהחבר שלנו שאיבד את אשתו בפתאומיות ונשאר לבד הוא אדם מקסים ותומך עם שפע זמן פנוי ועם המון סבלנות. 

      אהבתי

  3. כל הכבוד לג’ינג’י שידע להבחין בכאב חרום אמיתי – זה מאוד לא פשוט לדעת לעשות את הסוויץ’ בראש ולהחליט שזה זה. וכן, זה הכל מאוד לחוץ, ואני מקווה שאחרי שהבעיה תפתר גם בעין הזו תהיה רגיעה. והמון בריאות גם לאמא שלו, שמלווה את הבלוג הזה מאז שאני עוקבת אחריו. ולך, יקירה, לא אמרנו שגב זה בראש? וטוב שיש חברים כאלה, שבאים כשצריך. לא מובן מאליו בכלל. 

    אהבתי

    1. התנצלתי בפניו שהתייחסתי אליו כמו אל היפוכונדר שנבהל מכל שטות והכל בסדר אם כי אני חייבת לציין שהמקרה שלו מאוד יוצא דופן והדהים אפילו את הרופאה המאוד מנוסה שלו.
      אף אחד לא מסביר לנו למה זה קורה לו, זו תופעה שאין לה סיבה 

      אהבתי

  4. באמת תחושה מעורבת של הזדהות. איך יכלת לדעת שיש בעיה רצינית?. זאת הסיבה שאסור לצעוק זאבים על כל דבר קטן…העיקר שקיבלת פורפורציות נכונות ואת מלווה אותו.  תמיד צריך לשכלל מה יותר חשוב ומה קודם כי אי אפשר לעשות הכל מושלם.
    למה שלא תיקחו עובד חיצוני לתקופה הזאת? אולי דבוראי שפרש וירצה לעזור?אולי פועל או סטודנט? תנסי לחפש דרך הפייס . ספרי על הבעיה ולא תאמיני איזה תגובות יהיו לך.
    בהצלחה.

    אהבתי

    1. לשמחתי יש לנו הרבה מכרים וחברים מקהילת הדבוראים ששמחים לעזור במכוורת.
      ג’ינג’י עוזר ותומך תמיד בדבוראים אחרים וכולם מחבבים אותו ומוכנים לבוא לעזרה כשהוא בצרה.
      רק שיעבור את הניתוח בשלום ויצילו לו את העין, זה הכי חשוב.

      אהבתי

  5. אל תאשימי את עצמך, זה לא עוזר ולא יכולת לחזות שאותו דבר יקרה בעין השניה.
    אני מקווה שכבעל נסיון, ג’ינג’י יתמודד בצורה טובה עם הניתוח הנוסף. שמרי על עצמך וחיבוק גדול.

    אהבתי

    1. זה נורא מוזר ונדיר. הרופאה שלו הייתה פשוט המומה ולא ידעה להסביר למה זה קורה אצלו דווקא. החלק הקשה הוא שצריך לשכב המון זמן אחרי הניתוח ולזוז כמה שפחות וזה ממש קשה.

      אהבתי

  6. מסתבר שהמתנה של זוגות איברים שקיבל האדם יכולה להיות גם קללה כשמחלה תוקפת – היא עוברת לעיתים מהאחד לשני. 
    שיהיה בהצלחה בניתוח והרבה בריאות לכולכם. 

    אהבתי

      1. נראה שהם כבר שכחו את הקורס ’תהליכי מחלה’ וחוצמזה הידע של מרבית הרופאים בגנטיקה שואף לאפס. האם ג’ינג’י סובל מסוכרת?

        אהבתי

      2. כן, יש לו קצת סכרת ולחץ דם אבל הוא מטופל וגם הסכרת וגם לחץ הדם נמצאים בשליטה.
        הרופאים מופתעים מאוד מהבעיה שלו ולא יודעים איך להסביר אותה. מה שהכי מפחיד אותו זה שגם אחרי הניתוחים הרשתית שוב תתנתק והוא יאבד את הראייה.

        אהבתי

      3. שיקפיד על שמירת סוכר ולחץ דם תקינים. אכן ידועים מקרים של הפרדות רשתית חוזרת, אבל על פי רוב זמן קצר מאוד לאחר הניתוח הראשון. אבל מכאן ולהסיק שזהו הכלל המרחק רב במציאות. 

        אהבתי

  7. בריאות לך ובריאות והצלחה בניצוח לו  !!
    אצלנו גם המצב לא טוב מכל מיני בחינות
    ואני אפילו לא מעזה להחשף בשם …

    אהבתי

  8. החלמה מהירה וטובה. אם את בשיטת פלנדקרייז, מניסיון, תביניתאת ההבדל לטובה לעומת הפזיוטרפיה, אז לא נורא שתדחי את הטיפולים שלהם. את בעצמך מבינה, שמתח לא בריא לגוף. כל אחד מגיב בחלק החלש שלו. אז תעשי הרפיות ותמשיכי הלאה. 

    אהבתי

    1. אני לא תולה תקוות רבות בפזיותרפיה. האמת, כבר הרגשתי ממש טוב וזה היה די מיותר. לא ברור לי למה אין פלדנקרייז בקופת חולים, שיטה מעולה שעזרה לי המון.
      אני מבינה למה הכאבים חזרו ויודעת להתמודד אתם ובגלל שאני לא נבהלת יותר הם הרבה פחות חמורים. 

      אהבתי

      1. פלדנקרייז היה ד"ר לפיזיקה. הוא היה גם ספורטאי , מתאגרף וג’ודוקה. כשהתחילו אצלו בעיות ברכאים ושום דבר לא עזר, פתח שיטה על סמך תורות סיניות והסתכלות על תנועה של תינוקות, וגם בתור פיזיקאי פרק את התנועות שלנו בכוחות פיזיקאלי. אבל מה, הוא לא היה רופא ולכן הממסד הרפואי שלנו לא כל כך מקבל אותו. פעם, הרופאים היו באים אליו לטיפולים ולא דיברו על השיטה שלו. כעת יש רופאים שממליצים לחולים ללכת רק לשיטת פלדנקרייז.

        אהבתי

      2. וחוץ מכל העובדות המרתקות שציינת יש גם את המדריכה שלנו שהיא אישיות מדהימה לדעתי ואם לא היא והבטחון הגמור שלה בשיטה בטח לא הייתי מתמסרת לה כל כך ומצליחה להעזר בה.
        חוץ מההוראות של פלדנקרייז עצמו המדריך שמעביר אותן צריך להיות אדם תומך שמסוגל להתחבר למודרכים ולשמחתי יש לה את זה בגדול.

        אהבתי

  9. ואוו….
    לא פשוט עוד ניתוח…
    אבל יש דברים שאסור להזניח וצריך לטפל עכשיו ומייד
    דווקא לא התנהגות אופיינית לגברים (שבדר"כ דוחים טיפול בדברים עד שהם כבר בלתי נסבלים או בלתי הפיכים)

    בתקופה שלאמא שלי היו כאבי גב, היא הלכה לפיזיו דרך קופ"ח זה עזר לה, אבל זמנית, אני חושבת שמה שבעיקר עוזר לה זה הפילאטיס שמחזק לה את שרירי הגב (שמחזיקים את כל השלד וכו’).
    וכאבי גב אכן מושפעים ממצב נפשי, אז כדאי להשתדל להיות רגועים עד כמה שאפשר

    לגבי הכוורות, מישהו מהילדים שלהם יכול/מוכן לעזור?

    הרבה בריאות לכם
    ושיהיה לג’ינג’י ניתוח קל והחלמה מהירה

    אהבתי

כתיבת תגובה