גם אני בנביאים

בזמנו, בתקופה החשוכה של טרום כחלון היינו משלמים סכומי עתק לחברות הסלולר. היו לנו שלושה מתבגרים בבית, הם דברו בלי חשבון ואנחנו שילמנו ובכינו ובעיקר לא הבנו על מה בדיוק אנחנו משלמים. כמה שניסינו יותר להבין את החשבוניות המסובכות ההן ככה הבנו פחות.

אני זוכרת מריבות וצעקות ועצבים וחוסר אונים סביב החשבונות המנופחים ההם, ובעיקר תחושה הולכת ומתגברת של תסכול וזעם כי לאט לאט הבנו שפשוט גוזלים אותנו בלי רחמים.

היינו נוסעים למשרד של אורנג' בחוצות המפרץ, משרד מרווח והדור, מנסים להוריד את המחירים ולהבין את החבילות המבלבלות שלהם, להתמצא בסבך הנוראי שהם יצרו, ולהתווכח עם הצעירים הרהוטים והבטוחים בעצמם שהבטיחו שמים וארץ, וטלפונים סלולריים נוצצים וחדישים, ועל הדרך שיקרו ותיחמנו ובלבלו אותנו ופשטו לנו את העור.

אחר כך הגיע כחלון, כולנו קיבלנו קצת יותר שכל, הבנו שאסור לקנות מכשירי טלפון מחברות הסלולר, ושלחתום התחייבות ל- 36 חודשים על מכשיר מעפן זו שטות מאין כמוה, ובין כה וכה הילדים גדלו וכבר היו להם חשבונות משלהם וכרטיסי אשראי משלהם, ולפחות העול הכבד הזה ירד מעלינו.

אני עוד זוכרת את עצמי צועקת בזעם על אחד מעובדי סלקום, נדמה לי, שאין מצב שאני אחתום לו על משהו כי אני לא מאמינה לאף מילה שלו ושלא יבטיח לי שהמסלול החדש שהוא רוצה להחתים אותי עליו יוזיל לי עלויות כי הם כולם שם שקרנים ורמאים ויום אחד הם ישלמו על זה.

מסתבר שבלי ידיעתי  נזרק מפי דבר נבואה והיום היא התגשמה. קיבלנו חשבון מאורנג' – חברה שכבר שנים אין לנו שום קשר אליה. בהתחלה נלחצתי והתרגזתי כי ראיתי שכתוב שם – לתשלום 199 ש"ח.

מה הם רוצים עכשיו? חשבתי בעצבים ורצתי לג'ינג'י להראות לו את החשבון. הוא בדק אותו היטב ובסופו של דבר, אחרי התעמקות ממושכת, אמר שיכול להיות שזה בעצם זיכוי, שהם רוצים לשלם לנו ולא שנשלם להם.

לא יכול להיות אמרתי מיד, ממתי אורנג' מחזיר כסף? נזכרנו יחד כמה כסף שילמנו להם ואיך הם הצליחו לבלבל אותנו עם התוכניות והמסלולים שלהם וכמה שמחנו לאידם כשקפצנו לשם בפעם האחרונה לסגור לגמרי ולחלוטין את החשבון של צץרץ שעשה שטות וקנה מהם סמרטפון (ושילם עליו שלוש שנים ארוכות ומיותרות) וראינו שהמשרד הענקי וההדור שלהם התכווץ בחצי וגם הצוות קטן מאוד ונעשה יותר מנומס ופחות שחצן.

למחרת הוא התקשר לאורנג', השיג אותם בקלות יחסית, וגילה שכן, הם חייבים לנו כסף והם משלמים לעוד הרבה לקוחות אחרי שהפסידו באיזה תביעה ייצוגית. אם לא היינו מתקשרים ואומרים להם לאן להכניס את הכסף הוא היה נשאר אצלם כי הם בטח לא היו מחפשים אותנו, וכל האנשים שעברו דירה או שסתם לא קיבלו את המכתב שלהם גם לא יקבלו את מה שמגיע להם (כי למה שהם יתאמצו לתת למישהו כסף?) אבל מי שכן התקשר לברר יקבל החזר ישר לחשבונו.

ואם כבר מדברים על בשורות טובות שמגיעות בדואר. לא בדקנו את תיבת הדואר שלנו במשך כמה ימים כי ירד גשם בלי הפסקה והתעצלנו לעלות במדרגות ולבדוק וזו הייתה טעות חמורה. תודה רבה מקרב לב לדואר שממשיך לעבוד גם בגשם ובקור חיבוק של הסוררת הגיעו שני צ'קים שמנמנים שעזרו לנו מאוד לרפד את החור בחשבון, הגיעו כל מיני חשבונות וקבלות חשובות, ואחרון חביב – סוף סוף הגיע המעיל הנכסף שעוגי הזמין לעצמו וכבר ויתרנו עליו. אותו מעיל בלי הלוגו של אדידס בטח היה עולה רק חצי, אבל עוגי חשק מאוד בלוגו הזה ומאחר וזה הכסף שלו זכותו לשלם מחיר מופרז. אמרנו לו שיתחדש ונשמנו לרווחה שסוף סוף, אחרי שהסתובב כל הזמן רק עם קפוצ'ון, יש לילד מעיל חם עם כובע.

 


זה המעיל הנכסף!

 

17 תגובות בנושא “גם אני בנביאים

  1. זה נכון בימי הסופה הכי קשים , הדוורים שלנו חילקו דאר כרגיל למרות שהלקוחות אמרו להם שהם השתגעו לצאת לחלוקה במזג האוויר הזה הועד התעקש לא לתת לאזורי חלוקה לעמוד, צריך שהאזרחים יזכרו גם את הדברים האלה בימים שיבואו ויהיו קשים לעובדי הדאר . מברוק על המעיל ועל הצ’קים ובעיקר על ההחזר מהשודדים הסלולרים

    אהבתי

  2. איזה כייף זה לקבל החזרים כספיים וצ’קים סותמי חורים ועוד יותר כייף לקבל חבילות שהוזמנו.

    אני אוהבת את זה במיוחד, זה כמו לקבל מתנת יום הולדת.

    כן ירבו

    אהבתי

  3. כבר לא רגילים שמקבלים כסף חזרה, הא?
    ומזל שהצ’קים שלכם נשארו 3 ימים בגשם ולא הייתם צריכים לתלות לייבוש על חבל כביסה. היום נתתי צ’אנס אחרון למנוי עיתון שנזרק על ידי מחלק בחופזה לפטיו, היישר לשלולית מים. הם הבטיחו מהיום והלאה לעטןף בשתי שקיות ניילון. נראה כמה זה יעזור.

    אהבתי

    1. למזלי התיבה שלנו סגורה ורק צ’ק אחד טיפה נרטב, לעיתונים בלי נילון אין סיכוי להחזיק מעמד במזג אוויר כזה.
      ולא, אני ממש לא רגילה לקבל חזרה כסף, בטח לא מחברת סלולר.
      האמת שהיה קשה להבין שזה החזר, החשבוניות שלהם מאוד מסובכות וקשות לפענוח. 

      אהבתי

  4. מה דעתך להתנבא גם על הבנקים, צופה? ואולי גם על מע"מ? יש עוד רשימה ארוכה…
    וכן. הכי כיף לקבל צ’קים בלתי צפויים. או שצפויים אבל לא עכשיו. בכל אופן כיף. ושעוגי יתחדש. 

    אהבתי

  5. ברכות לעוגי על המעיל – אוהבת את הטעם שלו!
    ברכות על ההחזר מאורנג’! גם אני קיבלתי החזר מסלקום לאחר שהפסידו בתביעה ייצוגית, אלא שהסכום עמד על שקלים בודדים. למרות שבהתחלה חשבתי לא לטרוח לפדות את השיק, בסופו של דבר פדיתי, כי הבנתי שאם כל אחד לא יפדה – הסכף ישאר בידי סלקום, ויצטבר לסכום נכבד, ואת זה אנחנו כמובן לא רוצים. 

    אהבתי

    1. ניסיתי לברר דרך האינטרנט וגיליתי שהגישו נגדם המון תביעות.
      בגדול על טעויות חוזרות ונשנות תמיד לטובתם, וסחבת זוועתית כל פעם שלקוחות ניסו לברר מה קרה בחשבון שלהם.

      אהבתי

  6. שיתחדש עם המעיל.
    בעצם מי שהתחיל את הרפורמה היה קודמו של כחלון בתפקיד, אריאל אטיאס. 
    התקשורת מריצה את כחלון עם העניין הזה, אבל בעצם הקרדיט צריך להינתן לזה אשר קיבל את המלצת הדו"ח. 
    <a href=http://moc.gov.il/sip_storage/FILES/2/1582.pdfhttp://moc.gov.il/sip_storage/FILES/2/1582.pdf</div>
    אריאל אטיאס כבר הכין טיוטת רישיון למפעילים סלולריים חדשים, כך שלמחליפו בתפקיד – כחלון, לא היתה בעצם ברירה אלא להמשיך את הפעילות.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s